Tic toc

onsdag 8. juni 2011

Where to begin... Det har skjedd masse i løpet av de 12 dagene siden sist jeg "blogget." Skal summere kort; Jeg var i Los Angeles for første gang! Woohoo. Det var en kjempefin opplevelse, og LA er my kind of place, definitivt. Alt handler jo om film og kjendiser, ikke sant. Neida, men det er faktisk sånn det er, til og med turguiden vår (som forresten er/var skuespiller) sa at "her i LA snakker ikke folk om de siste verdensnyhetene, alt vi bryr oss om er hva kjendisene tar seg til."
Vi var en ganske liten gruppe, ca 20 stk (vanligvis er de 40-50 stk), og vi fikk se mye av byen.

Søndag: Liten city-tour. Dro til området LA originerte fra, et helt hispanic område. Vi tok også turen til Hollywood denne dagen, whoop.

Mandag: Venice Beach (where the freaks all come around) og Santa Monica. SM var kjempefint, Venice var det stikk motsatte. Men veldig...interessant.

Tirsdag: Universal Studios!! Min absolutt favorittdag. Universal var kjempegøy, og vi var veldig heldige, fordi det var dagen etter Memorial Day, så folk var sikkert på tur hjem og sånt, så det var heller "få" folk der. Vi måtte aldri stå i kø lenge og var superheldige med timingen vår, så vi fikk gjort masse.

Onsdag: City-tour igjen, denne gangen til Beverly Hills, Melrose, Rodeo Drive, the Hollywood Bowl, Sunset Strip, Hollywood igjen en snartur, UCLA.... Alle de kule stedene i LA.

Torsdag: Disneyland. Helt greit, men definitiv mer for små barn. Skulle ønske vi kunne dratt til California Adventures (I think?) i stedet, fordi det er der de har alle de store berg og dalbanene osv. Men bussturen hjem var hilarious! Chris, turguiden, begynte å danse i midtgangen av bussen vår til S&M (Rihanna) og til slutt var nesten alle oppe og danset. Haha, det var sykt gøy. Kanskje ikke det klokeste valget å begynne å danse i midtgangen av en buss midt på motorveien i Los Angeles rundt midnatt, men pffft.

Fredagen gikk til fly og flyplasser. Ble møtt av Tom, Kathy, Rachel og Sarah på flyplassen, dro hjem og sov. Lørdagen ble jeg hentet av Sarah og vi dro på "party-hopping" fra det ene graduation partyet til det andre. Tror vi var innom sikkert 8 eller 10 på en dag. På vårt siste stopp, som var Chris', ble det en heller spontan tur på vannscooteren hans. Chris kjørte, Sarah og jeg satt på. Og han lovte da at han ikke skulle kaste oss av, men han gjorde oss allikevel søkkvåte da han bestemte seg for å gjøre en 360 med vannscooteren to ganger. Vannet var faktisk ikke veldig kaldt da, og det var kjempevarmt i lufta, så det var bare gøy.

Søndaaaaaag - Graduation Day. Sarah og Mrs. Cunningham inviterte meg til å spise frokost/lunsj sammen med dem om morgenen, så jeg sto opp i halv 10-tida, tok en rask dusj og ble hentet. Vi spiste på Aerie, restauranten som befinner seg på det samme hotellet som prom var på. Det var buffet-style, med sykt mye god mat og dessert.
Dro hjem, gjorde meg klar og dro til New Hope, kirka hvor seremonien skulle holdes. Selve seremonien var egentlig ganske kort, vi hørte på taler, bandet spilte, koret sang, og så gikk vi over scenen, og så var vi altså plutselig alumni of Elk Rapids High School. Vi avsluttet med slideshow av senior photos av alle, sammen med et babybilde av alle. Etterpå gikk vi ut og tok bilder osv. Ingen tårer! Jeg var veldig stolt. Men det var ikke så trist da. Det var bare veldig rart.

Deep breath. Jeg er snart ferdig. Etter graduation måtte alle seniors dra til skolen, fordi det var tid for Project Graduation! Det er altså en "utflukt", kan man vel kalle det, som noen av foreldrene i klassen planlegger og vi har ikke peiling på hvor vi skal eller hva vi skal gjøre. De hadde bedt oss ta med skikkelig rare ting, som feks bobbypin, plaster, lommelykt, et gammel håndkle, skolisse osv.
Vi hadde ikke lov til å ta med oss noen form for pose, bag eller veske, og heller ikke noe elektronisk (kamera, telefon etc.), men de ga oss bager og i tillegg fikk alle t-skjorter. Den er neongul, haha. De liker flashy farger her altså...
Etter ca. en times busstur ankom vi destinasjonen - plassen hvor de fleste av seniorene hadde vært på "leirskole" i 6.klasse! De hadde et helt opplegg klart; zipline, masse leker, sketsjer, Wii, blackjack, bingo, musical chairs, film osv. Og man kunne vinne småting når man spilte mange av spillene. I tillegg hadde de større prisutdelinger, hvor de trakk navn fra to bokser - en med bare jenter og en med bare gutter. Premiene var alt fra minikjøleskap, mikrobølgeovner og kameraer, til gavekort, penger, bensinkort, iPoder osv osv. Helt sykt så mye greier de hadde klart å kjøpt. Noe var sponset, men mye var kjøpt for pengene de hadde fått fra fundraisers og sånt. Kjempegøy!
De gikk rundt og tok bilder og sånt, så jeg regner med at vi enten får en cd, eller at de blir lagt ut en eller annen plass.

Hmm... vi var oppe hele natta, så det er jo trygt å si at vi var trøtte da vi kom hjem i 7-tida om morgenen. Gikk og la med kl 8 og sov til 5, gjorde ingenting, la meg kl 4 og sto opp i 1-tida. Chilla bare. I går kveld dro jeg, Sarah og Gabe ut og spiste og hørte på at en venn av dem sang, og etterpå dro vi på kino og så Bridesmaids, som er en skikkelig morsom film. Anbefales. Jeg sov over hos Sarah, og hun skulle egentlig jobbe i morgest, men så trengte hun ikke likevel, så da bare chilla vi hos henne. Kom hjem for en god stund siden, men jeg har ikke gjort så veldig mye produktivt akkurat. Jeg blogger jo nå da. Kan jeg si at det er produktivt?

Alrighty. Det var tekstoppdateringen. Bilder fra Los Angeles kommer. Helst i dag. Tror jeg. Muligens. Hvis jeg er superflink.

Forresten så er det bare 10 dager til mamma, pappa og Thomas kommer. Men altså, kan noen please finne en måte å stoppe tiden på sånn at 22.juni aldri kommer? :(

-Kristine.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar