Tic toc

Viser innlegg med etiketten USA. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten USA. Vis alle innlegg

torsdag 26. august 2010

Siste fulle norske dag

He-rre-gud. Jeg drar faktisk i morgen!! Hjelp.. Jeg gruer meg faktisk ikke til det å sitte på flyet lenge, jeg gruer meg til det i mellom! Yikes... finne frem og sjekke inn og passkontroll og tollen og ditt og datt, scares the crap outta me. Og så har mobilen min bestemt seg for å streike fullstendig, den vil ikke sende meldinger, så da må jeg ringe hele tiden. Perfect timing. Edit: Pappa tar med en fra jobb, dagen er reddet. (Edit pga av jeg har brukt 5 timer på innlegget, ehe).

Igår hadde jeg jo som sagt avslutning, eller... "på gjensyn-samling" med jentene i klassen, og det var kjempekoselig ♥♥ Og i dag har tanter og onkler, søskenbarn og besteforeldre vært en tur på besøk. Søte tanta mi og mor måtte gråte litt. Skal sies at de tar lett til tårene da, men allikevel, haha ♥

Nå er jeg stort sett ferdigpakket, mangler bare toalettsakene, og de pakkes ned i morgen.

Seeee, hva verdens beste laget til meg:

Tusen tusen tusen takk, Bjørk, Sofie og Isabella. Den ligger trygt pakket i den stappfulle kofferten min <3




Kofferten min i stad. Nå har boblejakka og en til jakke kommet oppi, + diverse andre ting. Veier ca 21 kilo nå. 23 kilo er max.


Apropos kilo... Jeg sa til vsøster Rachel at det var vanskelig å pakke til et helt år når man bare kunne ha 23 kilo. Da lurte hun på hva kilo var. Oups, my bad. Glemte at de ikke brukte det. Men skal ikke de lære the metric system da, eller? Hm..
Og vsøster Allison spurte om jeg visste hva Harry Potter var, fordi hun og ei venninne skal på premieren av den neste filmen, og hun lurte på jeg ville være med. Såklart sa jeg jaaa:D De skal kle seg ut også, yikes, det kan bli en opplevelse. Har ikke kledd meg ut siden 1.klasse. Men hey, jeg er open-minded, det blir sikkert kjempegøy!

I morgen er altså dagen jeg drar til Oslo, med 18.40-flyet. Gud hjelpe meg. Amen.

-K

søndag 22. august 2010

Elk Rapids

I går sendte jeg email til vertsmoren min, Kathy, og overraskende nok svarte hun etter under en time! Jeg var kjempenervøs, men egentlig uten grunn. Hun virker kjempehyggelig og fortalte litt om historien til plassen de bor på. De bor jo som sagt i Williamsburg, som er et "farming community". Nå bor de på 2 acres (jeg googla det, og det sto at det var ca 2 football fields??) og i tillegg er det 15 (!) acres med skog rundt. Har sjekka litt på Google Earth også, og det er ikke så mange naboer rundt omkring, men det tar 15 minutter å kjøre inn til Elk Rapids, der hvor jeg skal gå på skole. Der er det ca 1700 innbyggere, så det er et lite sted det også. Dessuten så er det bare 30 minutter å kjøre til en av de største byene i nord-Michigan - Traverse City. Og ifølge Google Earth tar det 4 timer å kjøre til Detroit, den største byen i Michigan :D (hvor Christina Aguilera mest sannsynlig skal innom på turneen, så da er det ikke umulig å få dratt, haha)

Vertsmor fant meg på Facebook og la meg til der, og da snakket vi også litt der. Etterpå la jeg til begge vertssøstrene mine, og jeg snakket en god del med hun yngste, Rachel. Vertsmor kunne forresten fortelle at Allison allerede hadde snakket med her cheerleading coach og fått en "duffle bag" og en uniform til meg, hvis jeg fortsatt var interessert i cheerleading! :D Så da er jo det i boks, haha. Alle er visst på Facebook i USA x) vertsmor foreslo meg som venn for cheer coachen, og hun hadde lagt ut masse bilder av cheer laget, så da fikk jeg se det også.

Legger ikke ut bilder før jeg har spurt dem om det er ok, men jeg skal prøve å ta masse bilder når jeg kommer dit. Flyreisen får jeg informasjon om i morgen!
Her er noen bilder jeg fant på nettet i alle fall:


Jeg skal fortsatt bo i nord! :)

Litt av Elk Rapids.


En eller annen fin strand.


Tudeluu, Kristine.

fredag 20. august 2010

JEG ER SÅ GLAD!

Ikke vanskelig å gjette hvorfor kanskje?? ENDELIG VAR DET MIN TUR Å FÅ VERTSFAMILIE! Åhh, ubeskrivelig deilig følelse...! Nå vet jeg! Det har vært litt "ekkelt" på en måte, å gå her hjemme uten å vite noe. Resten av vennene mine har jo begynt på skolen allerede, mens jeg har gått her hjemme på ubestemt tid. Men nå vet jeg HVOR, TIL HVEM og sånn ca. når! :D

Jeg skal til Williamsburg i Michigan, har ikke rukket å søke opp byen enda. Også skal jeg bo hos familien Ballard, som består av vertsfar Thomas, vertsmor Kathleen og to vertssøstre - Allison (16) og Rachel (14). De har 2 katter, Sukura & Magumi og en hund, Ezra. Jentene driver med cheerleading og basketball og diverse andre ting, så de høres ut som en aktiv familie! Jeg er kjempefornøyd, og gleder meg kjempemye nå! :D

Nå skal jeg prøve å finne ut litt mer om skolen min, Elk Rapids, og om byen osv.! Dagen min er iallefall reddet! Haha.

Peaceee.

mandag 21. juni 2010

Welcome

Hei!

Jeg heter Kristine, er snart 17 år og bor foreløpig i Tromsø. Til høsten skal jeg, som så mange andre, ut og oppleve verden på egen hånd. Jeg skal i alle fall oppleve USA på egen hånd. Hvor vet jeg enda ikke, sammen med hvem vet jeg heller ikke og når jeg drar vet jeg også heller ikke. Går bare å venter på at det skal være en email i innboksen fra Speak (organisasjonen jeg reiser med) hvor det står at jeg har fått vertsfamilie. Kommer til å oppdatere så smått før jeg drar, og når jeg har kommet meg dit blir det forhåpentligvis hyppigere oppdateringer for å holde familie og venner orientert. Og også for å ha min egen elektroniske dagbok å se tilbake på når jeg kommer hjem =)

Følte et behov for å forklare navnet til bloggen også. K-en står åpenbart for Kristine... Stripped er for de som ikke vet det, et Christina Aguilera-album, og jeg er en håpløs Christina-fan. Derfor lånte jeg navnet, som en indikasjon på at jeg skal åpne dørene til livet mitt, og "strippe" ned til sjelen min. Jeg er så poetisk, nemlig. Neida.

Om ei uke drar jeg til Camyuva, Tyrkia, til vår leilighet i Viking City der. Blir deilig med litt varme etter evig tid med regn her i Tromsø! Så drar jeg direkte fra Tyrkia til Oslo, og har avtale på den amerikanske ambassaden der den 14.juli for visumintervju.

Have fun!
[Kristine]