Tic toc

tirsdag 19. april 2011

19. april 2011

Nettopp. 19. april 2011. Denne bloggen er jo også for at jeg skal ha noe å se tilbake på når jeg kommer hjem, så jeg tenkte enkelt og greit å skrive om det jeg har gjort i dag.
Om det er interessant eller ikke gjør ingen forskjell. Les det eller la vær :)

Dagen startet altså som vanlig med AP Lit, som jeg halvsover gjennom hver dag. Vi har holdt på med dikt (ahaaa, åpenbaring; lyrikk! Det er et ord, ikke sant?) så lenge at jeg har mista tellinga.
Hadde prøve i precalc i dag... øhmm. 21 spørsmål.. Vet ikke hvor mange jeg svarte på. Tror det var 5 jeg ikke svarte på. Men om resten er rett er jo en helt annen sak..
I performance holder vi på med produksjon av musikalen, så alt jeg har gjort i det siste er å jobbe med å lage programbladet sammen med Kelly T. Det er endel jobb altså! Å skulle koordinere med 60-70 stykker, fra elementary school, middle school og high school tar en del pushing og påminning osv! Men det er faktisk ganske gøy.
Reading Explorations. Oh, how I love this class. Vi kommer inn, skriver ned dagens ord, skriver en journal response på et sitat fra noen sin bok, eller om et bilde, eller hva som helst egentlig. Så leser vi til vi vil begynne å skrive ned respons for dagens lesing i det lille heftet vårt. SLUUUUMT til de grader. Elsker lærerne, Mrs. Benson og Ms. Grammer, også.
Og så, til slutt; mass com. I dag hadde vi prøve om filmen Citizen Kane. Den filmen skal liksom være en av de beste filmene noensinne laget. Kan se den når det kommer til cinematography (har ikke peeeeiling på hva det er på norsk), men historien er utrolig kjedelig, skal jeg være ærlig.
Har noen sett den? Svart/hvit film fra 1941, stort sett basert på livet til William Randolph Hearst, han journalist/reporter fyren. Men han ble jo forbanna, så han som laga filmen fornekta at det var om Hearst sitt liv. Uansett, prøven: Følte at den gikk veldig bra, hadde litt dårlig tid på slutten til å skrive essayet mitt, men forhåpentligvis ble det ikke megadårlig.

Play practice starter ikke før 4 denne uka og går til 7-8 tida, fordi vi må vente på elementary school kidsa. Etter skolen henger vi for det meste bare rundt. Man skulle jo tro at jeg er utslitt etter over 12 timer på skolen, men faktisk ikke! Har det bare gøy de siste 3-4 timene, så tida flyr!

Og forresten så begynte det jo selvfølgelig å snø i dag ja... Mhm. Fantastisk. Eneste som kan gjøre det OK, er hvis vi har en snowday i morgen!! Har fortsatt play practice i det tilfellet, så da blir jeg plukket opp av Kelly V. (som forresten gikk tom for bensin på veien hjem i dag, haha! Sarah og jeg kjørte forbi henne da hun kjørte meg hjem. Vi stoppet og hun kom frem og forklarte, og jeg måtte jo bare spørre hvorfor i all verden hun ikke spurte om å få penger til bensin! Tulling, hun sa jo faktisk til meg tidligere at hun ikke visste om hun kom til å rekke hjem. Joda, sånn går det :) Ingen skade skjedd, i SNØVÆRET.)
And now I've lost my train of thought.....
ÅJA, skulle bare nevne at jeg har tre prom dresses fra Sarah som jeg må prøve. Skal også se om Casey har en jeg kan låne, også leter jeg litt på internett også, for å ha alternativer :)

I morgen skal jeg dra å se et skuespill i en kirke, som heter The Promise, sammen med Sarah, rett etter play practice. (The Promise chronicles the life, death, and resurrection of Jesus Christ through scripture, drama and music. It is a high energy, intense portrayal and not recommended for young children.) Det høres jo...hyggelig ut, haha. Gleder meg da, tror det kommer til å bli veldig interessant, faktisk. So yeah. Det er pretty much det som foregår her for tiden.

En siste ting! I dag betalte jeg resten til Explore America, OG jeg var veldig flink og voksen og bestilte min egen flybillett, så om 39 dager klokka 10 am sitter jeg på flyet til Detroit og så LOS ANGELES, BABY!
Gleder meeeeg!
(Pappa, sjekk emailen din).

Vel, dette ble enormt mye tekst, så jeg legger ved et par videoer av meg og Kelly når vi drev å tulla rundt på scenen i pausen. (Scratch that, har ikke lasta opp videoen av moi enda, så det er bare Kelly, haha)



LIVET ER HERLIG. Tenk at jeg ikke har noe som helst i mot å være på skolen omtrent 24/7! Det hadde ikke skjedd hjemme. Ha en god påske alle sammen! Vi har fri på fredag for påske... Yay.

-Kristine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar