Tic toc

onsdag 1. september 2010

De første dagene

Ok, tid for første ordentlig blogginnlegg i USA! Let's see... Hvor skal jeg begynne. Altså, det har ikke skjedd så ekstremt mye, men dere vil kanskje høre om det uansett. Dagene går litt i surr, men etter at jeg skrev på søndagen, dro jeg og Allison på en liiiten bonfire hos en venn, Michael Kirby. Familien hans har en helt syk eiendom! Det er en gård, og den heter Millbrook. De har et gigantisk uteområde, og Kirby lager bonfires hele tiden, fordi faren hans hugger ned ting og gir han små tømmerstokker som han må brenne osv. Så på søndagskvelden dro vi dit, og da kom også Grace, en annen venninne av Allison. Vi satt litt ved the bonfire, før vi stakk til Grace og henta bikinier til henne og Allison (jeg hadde min på allerede, tok den ikke av etter at vi hadde vært på fiiiine stranda tidligere :D), dro tilbake til Kirby's og hoppa i bassenget hans! Han har type discolys i bassenget og boblebadet! Det er awesomeeee. Etter svømmeturen hoppet vi i Graces bil (hun er omtrent den eneste amerikaneren som kjører med manuelt gir, haha) og kjørte til en Burger King. Mamma & pappa: Jeg kutter ikke svingene i forhold til folk her! Og Grace kjører som en gærning. Hun sier: I'm crazy, but safe. Jeg spiste en halv Large pommes frites. Det første ordentlig jeg spiste i USA, utenom bananen, var altså fries. Men det går veldig bra å være sunn her så langt! I går spiste vi spagetti til middag, de har en type ganske sunn frokostblanding, low-fat yoghurt osv.

Mandag:Tom & Kathy tatt seg fri fra jobb. Jeg, Allison og Kathy sto opp tidlig for å dra til skolen og ordne timeplanen til Allison og for å registrere meg på skolen. Vi plukka opp Emily på veien (venn av Allison) og møtte Grace på skolen. Ms. Anderson, som ordner timeplanene, var visst helt inkompetent fordi ingen hadde fått de fagene de ville ha. Og hun brukte en time på 4 elever, vi var 14-15-16-17 i køen, så vi ble der en stund. Etterpå kjørte vi hjem og hentet vlillesøster Rachel, før det bar avgårde på shopping i Traverse City! Fikk kjøpt amerikansk telefon, en Samsung, webcam, en tunika, en tights, en vestgreie, flipflops, en veske og sikkert noe mer. Kommer ikke på alt akkurat nå. Er det billigere her? - Ja. Ikke ekstremt mye billigere, men det Kathy syntes var litt dyrt, syntes jeg var ingenting å betale for for eksempel veska jeg kjøpte.

Plutselig får Allison en melding fra cheer coachen som spør; Hvor er du? Det viste seg at hun hadde glemt at det var trening akkurat da! Så vi rushet hjem, og jeg og Allison rakk den siste halvtimen av treninga. Jeg så bare på da, og det ser ikke veldig vanskelig ut. Bare man lærer bevegelsene og alle ropene og sånt. Er ikke så veldig høyt nivå på dem. Jeg er mykere enn alle iallefall, det var lett å se, haha!

Tirsdag:Rolig dag. Allison, Tom og Kathy var på jobb, jeg og Rachel var hjemme. Jeg sto opp halv 10, fikk ikke sove mer da. Slappet stort sett bare av, så på tv og snakket med Rachel. Da Allison kom hjem dro vi til Walmart og Borders. Jeg elsker begge! De har absolutt ALT på Walmart! Og Borders er en stor bokhandel, himmeeeeel! Jeg fant One Tree Hill sesong 7 på DVD, gjett hvem som skal kjøpe den! ;D Hjemme igjen spiste vi middag og så Love Happens (med Jennifer Aniston i den). Den var søt, men full av klisjeer, som alle romantiske komedier er.

I dag foregår omtrent det samme, folk er på jobb, jeg og Rachel ser på crappy MTV-programmer. Det er litt kaldere i dag, "bare" 23 grader, fordi det regna i går kveld. Hvis det ikke er for vått skal vi ta en tur med golfbilen deres, hahaaa.

Okay, picture time. Jeg har aldri vært noe flink til å ta bilder, så jeg tok ikke med kamera noen steder. Har da noen bilder, og så skal jeg prøve å bli flinkere til å huske kameraet :)
Here you go:

Hotellrommet i Oslo, herlig seng <3


Oslo-> Brussel




Brussel-> Chicago






Stua. Døra til venstre går til kjøkkenet, døra rett frem er badet.



Katt #1: Sukura, eller bare Suri.


Hunden, Ezra. Det er en hann, haha. Jeg trodde det var en jente. Jeg fant ikke Magumi, han har gjemt seg.


Skal som sagt bli flinkere til å ta mer interessante bilder! Nå publiserer jeg dette før jeg har flaks og alt blir slettet.

-Kristine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar