Tic toc

søndag 24. oktober 2010

Hola, amigos. Estoy back.

Over to uker siden sist, skjerpings på bloggefronten, huh? Jeg får vel starte der jeg slapp. Kommer til å bli et langt innlegg, nok en gang.
Mandag 11. oktober - 1. dag i SPIRIT WEEK. Spirit week er uka som leder opp til homecoming, og vi har forskjellige tema hver dag, og så kler folk seg ut. De teller i tillegg opp hvor mange på hvert trinn som deltar og ser hvem som vinner på slutten av dagen. Så, mandag var det Seven Dwarfs Day/Pyjama Day, så da gikk de fleste med pysjamas på skolen. Senere denne dagen var jeg i den turnhallen jeg tror jeg har nevnt for første gang. Det var gøy og jeg har vært der flere ganger nå :)

Tirsdag: Hogwarts Day (altså Galtvort, som i Harry Potter). Trinnene ble delt opp i de forskjellige husene; seniors var Gryffindor (Griffing).

Onsdag: Generation Day.
Seniors -> Old people
Juniors -> Middle Aged
Sophomores -> Kids
Freshmen -> Babies

Dette var den morsomste dagen, fordi folk tok helt av med rullatorer, stokker, rullestoler you name it. Rachel tok med en gammel barnevogn på skolen, også satt hun i den mens jeg dytta henne nedover gangen, det var sykt gøy. Fikk en del rare blikk, haha.

Torsdag: Facial Hair Day. Folk kom med nisseskjegg, eller bare påtegna bart/skjegg etc.

Fredag: Orange & Black Day! Skolefargene, har aldri sett så mye oransje i hele mitt liv. Timene var forkortet denne dagen, for på slutten hadde vi PEP RALLY. Alle skolene i distriktet nesten, the high school, middle school og elementary school samles i gymsalen til the high school. Det som skjer her er at alle blir helt gira til kampen senere, det ble spilt noen spill og små taler blir holdt osv. Og vi framførte dansen vi hadde øvd på. Jeg gjorde hjul-flikkflakk-flikkflakk helt på slutten og folk jubla. Bare for å slenge det ut der...Haha. Det var utrolig gøy ihvertfall!
Senere den dagen var det som sagt HOMECOMING GAME. Det er egentlig bare en hjemmefotballkamp, men i pausen presenteres The Homecoming Court. Det var 6 jenter og 6 gutter, og 2 av dem blir kåret til Homecoming King & Queen. Det sier dere lite, men de som vant var Maria Hopkins og Dan Berck. Dan Berck er på en måte "kongen av skolen", jeg vet ikke hva jeg skal kalle han. Han tar initiativ, for å si det sånn. Når han er på fotballkampene får han nesten publikum til å være bedre cheerleadere enn cheerleaderne! Haha.
Elk Rapids knuste Charlevoix som vi spilte mot, 41-6! Du kan tro det var stemning! Rett etter kampen dro jeg til en venninne og overnattet der sammen med 5 andre jenter. Sleepovers i USA er litt annerledes enn hjemme, på en måte. Vi lakka negler, tok voksbad på hendene (du stikker handa ned i glovarm voks, akkurat som når du stikker en finger i stearinlysvoks) og fotbad og hele greia. Det som jeg syns er så morsomt og ganske rart, er at alle dusjer hos hverandre! Haha. 4 av jentene dusja den kvelden, og det liksom helt normalt. Jeg hadde det hvertfall veldig gøy. Dagen etter satt jeg på en av jentene, Alexis og utvekslingsstudenten hennes fra Moldova, Anastasia, hjem. Vi stoppa innom skolen for å hjelpe til med å dekorere til homecomingdansen.

Så på lørdagskvelden var det altså homecomingdans. Varte fra 20.30 - 23.00, en god del lærere var der for å "passe på", de er veldig konservative her nemlig. Vi var ute og spiste på en restaurant før vi dro dit. Mange var ikke helt fornøyde med dansen i år, jeg syns det var helt greit (men de kunne spilt bedre musikk).

Søndag 17.oktober: Veldig rar dag. Allison sto opp kjempetidlig, 4tida, for å kjøre en venninne som har flytta til Chicago og kom hjem til homecoming, til togstasjonen noen timer unna. Da hun kom tilbake kjørte hun rett til Jeff (homecoming daten hennes). De skulle ut på ridetur. På ettermiddagen får vi en telefon som sier at Allison er på sykehuset, hun hadde blitt kastet av hesten. Ingen trodde det var veldig alvorlig først, så Kathy og Tom dro til sykehuset og der ble de resten av dagen. Hun er enda på sykehuset, forhåpentligvis får hun komme hjem i dag. Hun har nemlig en "cracked skull" bak venstre øre, hoderystelse og jeg lurer på om ikke de sa at hun hadde en liten hjerneblødning, eller noe sånt. Er ikke helt sikker. Hva er brain hemorrhage? Jenta hadde nemlig ikke hjelm på seg. De var nesten fremme ved huset igjen, da hesten så hjem og tenkte "wohoo, hjem. Jeg vil hjem akkurat NÅ." Og så satte han avgårde. Så ja... Denne uka har vært rar. Kathy har sovet hver natt på sykehuset, Tom har pendlet fram og tilbake og ingen av dem har vært på jobb.

Resten av uka har det ikke skjedd mye. Eneste var at vi hadde noen småjenter som var på cheer practice sammen med oss og lærte noen av ropene og så cheeret de på fotballkampen sammen med oss. De var kjempesøte. Fotballkampen, den siste i sesongen, var mot Boyne City. Elk Rapids vant, 29-14, tror jeg. Det betyr at vi er 9 and 0 - undefeated baby! Neste kamp er en playoffs kamp, og siden vi er på toppen av lista, får vi starte på hjemmebane! Whoop. Playoffs er når man spiller mot lag fra resten av staten, og den siste kampen er the state championship!

Helga; i går var jeg hos Billy sammen med noen andre folk, vi så Avatar, i hans fantastiske hjemmekino. Jeg tuller ikke, skjermen hans tar opp en hel vegg. I dag har jeg egentlig ikke gjort noe. Er alene hjemme for øyeblikket, Tom og Kathy er på sykehuset, hun får forhåpentligvis komme hjem i dag! Og Rachel overnattet hos en venn i natt, så hun er fortsatt der.

En ting til: Pakken fra mamma og pappa har kommet! :D Jeg fikk sjokolade, og smågodt og risgrøt og noen klær og ordbok og Uggs og de gamle mattebøkene mine, haha! Gleder meg til å spise grøten!!



Haha, Hilary hadde et prosjekt hvor hun måtte ta vare på en sånn dukkebaby for et døgn! Den skrek, også måtte du stikke en nøkkel i ryggen på den for å få den til å slutte. Sykt amerikansk!


Generation Day!


Pep rally!


Hogwarts Day!


Homecoming game vs. Charlevoix. Sjarlevoyyy, whoop.


More pep rally! Orange & black you say?


Me, Hilary & Brandi i paraden. Vi satt på taket til en av truckene.


Pyjama Day. Loovee. Med psykologiboka i mattetimen.


Hogwarts Day. Ikke diss håret. Jeg skulle se ut som Hermine a la HP & de vises stein.


V.-V.I.-V.I.C.T.O.R.Y. Victory is our battlecry. Crowd, crowd, don't be shy, let us hear your battlecry. V.I.C.T.O.R.Y., victory is our battlecry.

-Hugs & kisses, Kristine.

1 kommentar:

  1. Bra at pakken endelig kom fram. Husk å signer brevet fra LK og send det i retur snarest. Klem mamma

    SvarSlett