Tic toc

fredag 8. oktober 2010

Nyhetene og været.

Hei igjennnn, (kos dere med å lese avhandlingen min)

Kom hjem fra TC for ikke så lenge siden. Allison, Rachel og jeg dro rett etter skolen for å gjøre noen små ærender. Jeg kjøpte egentlig ingenting vettig, bortsett fra nye høretelefoner, fordi den ene katta ødela mine. Oh joy. Dustekatt.
Etter vår lille shoppingrunde dro vi innom Water's Edge Gymnastics! De har Open Gym hver mandag, tirsdag og lørdag. Hallen er ikke så veldig stor, men definivt større enn den hjemme, + at apparatene står ute hele tiden, som de burde gjøre i en ordentlig hall haha. Også har de en type powertumbling. Så ikke om de hadde grop, men uansett. Jeg savner å turne og jeg kommer definitivt til å dra dit så ofte jeg kan og har tid! Jeg og Allison kommer mest sannsynlig til å dra på mandag, men det kommer litt an på hvor mye lekser vi har.

Apropos lekser.... I går døde jeg nesten. Satt og gjorde lekser fra rett etter skolen til i 9tiden på kvelden, altså ca 6 timer! Biologilæreren min tok helt av. Alle sier hun er litt crazy, og det har de rett i. Folk var "ufokuserte" som hun sier, så da ga hun oss et tonn oppgaver å begynne på i timen, og gjøre ferdig til i dag. Inkludert å skrive et lite essay. Mens vi jobbet i timen gikk hun bort til laben (i samme rom, bare lengre bak) og begynte å skjære i et svært dyr som ærlig talt så ut som en ulv! Blechh.

Ellers...jeg tenkte at jeg skulle fortelle litt om alle fagene jeg tar.

AP LITERATURE:
Lærer: Mrs. O.
Karakter: A

AP står for Advanced Placement, og utvekslingsstudenter bruker egentlig ikke å ta AP-fag. Det er liksom gitt at vi blir plassert i 9.klasse-engelsk. Men jeg gikk imot strømmen. Whoop. I alle fall. Denne timen er tyyyypisk amerikansk! One word: Shakespeare. Åjada. Vi leser Hamlet for øyeblikket (gjett om det er gresk, og til prøven må vi lære hele Hamlet sin "To be or not to be....-tale utenat!). Før det studerte vi en del av Bibelen. Vi leste Ruth, Genesis og Exodus (Vet ikke hva de heter på norsk, ehe)Exodus er ihvertfall historien om Moses, så på slutten så vi The Prince of Egygt, tegnefilmen vettuuu - og så måtte vi skrive et essay om forskjellene mellom filmen og Bibelen. De skriver jo essay på en litt annen måte enn vi gjør, så jeg var veldig usikker på hvordan man skulle gjøre det, så jeg sa til Mrs. O: Don't kill me if I did it wrong." (Meeen, jeg fikk A-:D) Haha. Hun er en artig skrue... I 50-årene, veldig "skarp", og jeg tror hun har opplevd mye i livet. Hun forteller hele tiden historier fra ting hun har gjort. Hun kaller oss hele tiden "you snotty children", og sier at hvis vi gjør noe feil eller lignende, eller hvis noen sier noe "feil", så skal hun banke oss. Oooog hun tuller, selvfølgelig. Så ja, AP Lit er store, litterære verk og essayskriving.

PRE-CALC
Lærer: Mrs. Floyd.
Karakter: B+

Matte. Rett og slett. Tror og håper at det tilsvarer S-matte hjemme. Vi har om noen ting jeg har gått igjennom og noen nye ting. Alt er gresk. Matte er definitivt ikke et universalt språk, som man sier. Joda, tall er tall...men engelsk er engelsk og norsk er norsk. Men jeg klarer meg, har en B+. Mrs. Floyd er grei nok hun. Nemo problemo.

HISTORY OF THE MIND
Lærer: Mrs. Benson.
Karakter: A

Whoop. Høydepunktet i skoledagen min. Elsker den timen. Det er skikkelig interessant og Mrs. Benson er kjempekoselig. Som jeg har skrevet før så vi litt av filmen The Cell. Og i går hadde vi en hypnotisør på besøk! DET var kult det. Haha. Han hypnotiserte en gutt i klassen, Deric, seriøst. Here's what happened; Han ba Deric lukke øynene, og så begynte han å snakke. Først sa han at han skulle knipse med fingrene og da kom han til å falle i søvn, på en måte. Alt han sa gjentok han en gang til. Så når han knipset falt hodet hans rett ned, og han var borte, sykt! Han fikk han til å glemme etternavnet sitt, telle fra 100 og nedover, men når han kom til 92-93 kom han til å glemme resten - han kom til 90 og stoppet. Han løftet armen hans rett ut, og sa at når han la press på armen skulle han stå imot, og det gjorde han. Det høres jo ut som noe han bare kunne gjort fordi han ville, men han sov (!) og ingen kunne faket det så bra. Det var dritkult. Han skal komme tilbake og vise oss mer også :) Gleder meg!

US HISTORY
Lærer: Mr. Marquardt
Karakter: A

Amerikansk historie med freshmen. Jeg dør ikke lenger i denne timen. Den er helt ok, og i tillegg er den så latterlig lett. Mr. Marquardt er den eneste mannlige læreren jeg har dette trimesteret. Jeg har en mannlig lærer neste trimester og ingen i siste! Ganske ironisk, siden før i tiden var det omtrent bare menn som var lærere.

BIOLOGY
Lærer: Mrs. Muzzarelli (mz. muzz, haha)
Karakter: B+ (Rart, fordi jeg har alle poengene på alle hjemmeleksene, og jeg kan ikke ha gjort det så dårlig på prøven vi hadde - som vi skal ta igjen, fordi folk gjorde det ekstremt dårlig. Som sagt, jeg var ikke en av dem.)

Biologien er bortkastet tid, men det oppdaget jeg for sent til å bytte :/ Vi går igjennom alt det vi gikk igjennom i fjor. Er på suksesjon og økosystemer og alt det der tullet når. Akkurat det vi startet med på VG1. Great.

I tillegg er Mrs. Muzz nutso. Hun er den yngste læreren jeg har, og den rareste. Det er stort sett bare sophomores (10.klassinger) i den klassen også, men jaja.


Så jahh. Hverdagen snegler seg avgårde samtidig som de flyr. I dag skal vi ha en liten taco/movienight med noen venner hos oss, så det blir vel bra :) Og i morgen skal jeg til en annen utvekslingsstudent fra Belgia, sammen med Kim fra Tyskland og Tien fra Vietnam :) Været er flotters, 23 grader ute og klokka er 19.30 <3

Prekast!
-Kristine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar