Tic toc

fredag 1. oktober 2010

Litt av hvert

Siden sist har det bare vært enda en kjedelig skoleuke. Hadde prøve i US History i dag, men læreren er skikkelig soft, i tillegg til at det er en freshman-klasse, så den var veldig lett. Har et essay som skal skrives i AP Lit., vi skal sammenligne historien om Moses i Bibelen, og historien om han i tegnefilmen The Prince of Egypt. I pre-calc hadde vi en quiz i dag, tror den gikk bra, var ikke så vanskelig. I psychology holder vi på med søvn og drømmer og sånt. Jeg liker den timen veldig godt, det er veldig interessant :) Vi har også sett noen klipp fra filmen "The Cell", men Mrs. Benson vil ikke la oss se hele filmen, fordi den er ganske....grotesk, kan man vel si. "Inappropriate", som hun sier. Tror kanskje jeg må se hele filmen, fordi den er utrolig interessant, selv om den er ekkel.

Ellers har dagene gått til lekser, cheer practice og den lille tida til overs har blitt brukt til å bare slappe av :) Og ja, hadde nesten glemt det, haha. I går var jeg hos frisøren, aka vertsmor Kathy's søster, Kimberly. Allison og Rachel kaller henne "the crazy lady", fordi hun er visst litt...spesiell. Haha. Det hadde de forsåvidt rett i! Hun har dreadlocks over hele hodet! Du vet, sånne som Bob Marley hadde! Jeg likte henne, hun var interessant, haha. Jeg skal ta en brasiliansk et eller annet i håret neste gang, som skal ta bort the frizzy (vet ikke hva man sier på norsk, oups, fail) i håret mitt, uten å ta bort krøllene. Det er ny greie (ta det med ro, jeg er ikke labrotte eller noe), så Kimberly sa at hun skulle ta noen før- og etter-bilder.

Eniveeeiii.... I dag har vi en fotballkamp (american football), hjemmekamp, mot Grayling. Så Allison og jeg drar til skolen halv 6 for å spise middag med resten av laget, og så er det tid for å cheere på laget vårt. Skal prøve å huske å ta med kameraet og kanskje filmen litt.

I morgen (lørdag) har vi ingen spesielle planer, så jeg kommer nok til å gjøre litt lekser. Søndagen derimot, skal vi ha en liten bbq her, med familien til vertsfar Tom.

MAT & "FEITE AMERIKANERE"

Først og fremst vil jeg bare si: stereotypen om at alle amerikanere er feite er selvfølgelig ikke sann. Det er så generalisert som du får det. Jeg antar at det kommer an på hvor i landet du er, enkelte stater er kanskje "feitere" enn andre, men min erfaring er i alle fall at du finner både syltynne, normale, lubne og direkte overvektige amerikanere, akkurat som du gjør overalt her i verden. Det er noen unntak, noen ganger hvor jeg nesteeeen bare har blitt stående og stirre, fordi en person har vært ekstremt overvektig, men som sagt - det er unntak. Majoriteten av elevene på skolen er normalvektige folk, majoriteten av folk du ser tuslende rundt inne på Walmart er normalvektige.... You see where I'm going.

Når det kommer til maten... familien jeg bor hos har et kosthold som er veldig likt det vi har hjemme. Mindre fisk - men det forekommer! Vi hadde en type fisk jeg ikke vet navnet på i folie med grønnsaker og potet her om dagen, fiskepinner spiser de som snacks noen ganger, bare putt dem i mikrobølgeovnen, lag en dipp og spis, haha. Det har ikke jeg gjort så langt, da. Ellers er Kathy flink å bruke grønnsaker og sånt i maten, og det må hun nesten være, fordi Rachel er vegetarianer. Jeg tar mat med meg hjemmefra til skolen. Første skoledag kom jeg ned, spiste frokost (spiser vanligvis Cheerios, 5 whole grain noe... håper det er sånn passe sunt i allefall) og tenkte at jeg skulle lage lunsj etterpå, men det gjorde Kathy, haha. Så jeg trenger ikke engang å lage min egen matpakke. Men ja, poenget var - jeg spiser som oftest salami med ost og paprika på, vann, en banan og kanskje en liten snack, som en liten pakke med 6 Oreos i :):) Yup. Så vet dere det. Jeg spiser i tillegg mye mindre godteri enn jeg gjorde hjemme, fordi 1. sjokoladen her smaker som en blanding mellom støv og noe udefinerbart... bleechhh. 2. smågodt har jeg ikke sett noensted, 3. jeg gidder aldri kjøpe det, haha.

Og nå må jeg gå - på tide å dra til skolen igjen!
Ekstremt langt innlegg med bare tekst, men jeg har dessverre ingen interessante bilder å vise dere. Skal lage et innlegg med bilder så snart jeg får tid, jeg lover! Gratulerer hvis du gadd å lese hele greia, skaff deg et liv. Neida, jeg tuller :D Jeg er glad du leste alt. Fyfy hvis du ikke gjorde det.

Til slutt:

GRATULERER MED DAGEN TIL VERDENS BESTE MAMMA SOM HADDE BURSDAG I GÅR, 30.SEPTEMBER. Glad i deg. <3<3
(skrev det på facebook også, hvis du ikke fikk det med deg, mamma).

-Kristine.

1 kommentar:

  1. Æ like lange innlegg, man får vite mer hvis du skjønne...merkelig det dær :O

    Å æ leste hele btw

    SvarSlett